Payn’jump

I torsdags åkte mirre, mamma & jag iväg på payn’jump på Jälla (anordnat av aros). Vi anmälde oss dagen innan sent på kvällen så det var ju tur att vi fick vara med! Jag behövde rida i ridhus och det var ett tag sedan jag hoppat seriöst, så jag tänkte att det kunde passa bra så slipper man också bygga fram, haha. Alltså var detta bara träning + chans att hoppa och rida i ridhus : ) 

Red fram inne på själva hoppbanan, skrittade sedan lite igen och sedan hoppade fram på colectingring. Han stannade en gång på framridningen.. han stod emot jättemkt samtidigt som han sprang och var spänd – man kände att han skulle stanna, men jag märkte det och försökte i alla fall. Han var spänd mest hela tiden, men ändå. Och han hostade jättemkt idag hela framridningen, hårt också.. efter en evighet tog det dock slut.

Sedan var det dags att hoppa banan. Jag hade inte gått den eller kollat på någon banskiss så jag kollade vilket nummer varje hinder hade medans jag red fram x) Jag visste att det var långsida, snett igenom, snett igenom, snett igenom, långsida. Red nästan fel till hinder nr. 2 så det vart konstig väg till det, men annars gick det bra att komma ihåg banan! Han stannade på 1:an i första rundan, vilket var ganska oschysst för jag tyckte att jag verkligen höll om honom (trotts att han drog) och dessutom sa en som kollade på att det syntes och hon tyckte att han borde hoppat. Det var ju så lågt dessutom. Första rundan kändes inte så bra. Förutom stoppet och nästan-felridningen så var han springig och lång, spänd och stod emot ibland. Han var oböjbar i sidan så det kändes som han låg i svängarna och ville inte hålla ut dom!

Beslutade mig att hoppa 60  cm en andra gång (istället för 70 cm) och den rundan kändes mycket bättre. Han kom rätt på det mesta, stod inte emot eller drog lika mycket. Han var ju fortfarande spänd/stel men han kändes mycket bättre i alla fall : )

Travade sedan av i både nedsittning (fin!) och och lättridning innan vi gick ut ur ridhuset och skrittade av. Lastningen gick helt okej idag – ca 10 min hemma och typ max en min därborta! (y)

Tyvärr har jag varken film eller bilder.

Published in: on 28 November, 2010 at 09:32  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://mirrebuuus.wordpress.com/2010/11/28/paynjump/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLeave a comment

  1. jag såg er 😀 jag skulle aldrig ha klarat av om jag inte gått banan ordentligt :O


Leave a comment