Kallt as hell


Uuusch vad det har vart kallt nu de senaste dagarna!
I onsdags morse var det minus 23 vid stallet..
Nu tycker man nästan att det är varmt vid minus 15, och då är det illa ; )

Mirre har sitt tjockaste täcke nu både ute och inne (kallstall m. dörrarna öppna). 400gr från Shires (stormcheeta) med helhals. Skitsnyggt, bra passform & håller hästen lagom varm. Tyget verkar vara slitstarkt och vi får väl se om det håller tätt, men borde det!
Hiss till det (y)

Published in: on 2 December, 2010 at 05:20  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://mirrebuuus.wordpress.com/2010/12/02/kallt-as-hell/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 CommentsLeave a comment

  1. Dyrt – men som sagt – skitsnyggt 🙂

  2. täcket är superfint!!! det lyser lixom.. Jag ändrade täckesrutin på jolly nu. Han får ha 220g inne och 280gramstäcket över när han går ut. Det var bara 0 grader inne i blå stallet ikväll.

    SV: Jag räknade på att ge både hö och hösilgae i foderstaten, då ska han ha 7kg hö och 8kg hösilage. Blir 15kg allt som allt och det är ju skitbra för deras tuggbehov!. det står att det är lite för mkt energi, men om jag tog bort ett kg så blev fosforhalten för låg :/ Fast jag vet inte ens om jag ska ha hö, vet inte om jag vågar.


Leave a comment